16 Aralık 2011 Cuma

AŞURE AYI GELMİŞ HOŞGELMİŞ



Her zaman düşünmüşümdür Hıristiyanlar dini günlerine özenle hazırlanırken evlerini caddelerini süslerle donatırken biz niye hazırlanmıyoruz diye…
Muharrem ayı hem hicri yılbaşımızı hem aşure günlerimizi barındıran dini açıdan önemli bir ayımız. Bu ay bana bolca oruçların tutulduğu aşurelerin dağıtıldığı anları hatırlatır hep…
Geçen yıl evlendikten sonra ilk defa kendi başıma aşure yapmıştım güzel de olmuştu, komşulara dağıtmıştım, bu yıl içimden iki ölçü yapıp akrabalara dostlara dağıtmak geldi ve geçen pazar koyuldum işe...
Ortaya da bu görüntüler çıktı…
Hem tarifini hem süsleme için gerekli malzemeleri anlatayım hemen…


MALZEMELER:

1 Kâse Buğday
1 Kâse Nohut
1 Kâse Fasulye
1 Kâse Kayısı
1 Kâse İncir
1 Kâse Kuru üzüm
1 Kâse Kuş üzümü
700 gr. Haşlanmış kestane içi
2 kg toz şeker
3 Yemek kaşığı gül suyu

Üzeri için: Kıyılmış badem, ceviz ve fındık




YAPILIŞI:
Akşamdan buğdayı ılık su ile 5 su yıkıyoruz. Düdüklüde kapağını kapatmadan bir taşım kaynatıyoruz, suyunu süzüyoruz, tekrar tencerenin yarısına gelecek şekilde su doldurup bir taşım kaynatıyoruz ocaktan alıp düdüklünün kapağını kapıyoruz sabaha kadar sıcaklığıyla pişiyor.
Nohudu ve fasulyeyi de iyice haşlıyoruz ve buğday ile karıştırıyoruz, su ekliyoruz şekeri ekliyoruz kısık ateşte kaynatmaya başlıyoruz. Onlar bir yandan pişerken kestaneyi, kayısıyı, inciri ve kuru üzümü sırasıyla haşlıyoruz, haşlandıkça doğrayıp tencereye ekliyoruz. Bu şekilde yaklaşık 3 saat kaynattım ben. İneceğine yakın 3 yemek kaşığı gül suyu ve kuş üzümünü de ekliyoruz.
Servis ederken üzerine çerezleri ekliyoruz.


NOTLAR:
  • Piştiğini anlamak için nohut ve fasulyeyi yediğimizde şekeri içine girmiş olacak.
  • Gül suyunu çok sevmiyorsanız 2 yemek kaşığı gibi azaltabilirsiniz ama güzel bir mayhoşluk veriyor tavsiye ederim.
  • Eğer Buğdayı daha çok olsun derseniz buğdayı arttırıp nohut ve fasulyeyi aynı oranda azaltabilirsiniz.
  • 1 Kâse buğday yaklaşık 350 gram yapıyor benim kaseme göre
Gelelim süslemesine...
Kumaşı zevkinize göre alabilirsiniz benimki biraz sert bir kumaş, Bursa Kumaş Pazarından metresini 11 tl ye aldım. 18 cm ye 18 cm kestim. Kalınca beyaz karton ipi ile bağlayıp fiyonk yaptım. Kartları ise photo shopta asude hazırladı. Biraz kalınca bir kağıda çıktısını aldım, kestim ve kumaşın kenarlarına zımbaladım.

 

Pazar akşamı aşureler soğumadan dağıtıma çıktık ve yerlerine ulaştırdık... :-)

Seneye de aşure gününü yaşamayı nasip etsin Allah hepimize...
Hicri yılınız hayırlı olsun... 
AFİYET OLSUN…


4 yorum:

  1. rabbim kabul buyursun inşallah..
    ne kadar hoş ve özenli bir sunum olmuş bu böyle:)
    emeğinize sağlık..
    sevgiler..
    :)

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun :)
    İltifatlarınız için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  3. bloğunuza bayıldım. takipteyim bundan böyle. aşure içinde ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ediyorum çok naziksiniz...

    YanıtlaSil