22 Aralık 2011 Perşembe

HİLAL'LE MANTI PARTİSİ




Ne zamandır canım mantı istiyordu... Bursa'da babaannemle ara ara yapardık, toplu yapılıp yenen mantının tadı daha bir başka olur... Bir yandan sohbet, gırgır, şamata bir yandan hamurlar açılır, mantılar kapatılır, pişer ve afiyetle en az 2'şer porsiyon mideye indirilir...
Bu düşüncelere dalmışken konu komşuyu mantı partisine davet ettim geçen cumartesi. Toplandık, tam 11 kişiydik beyleri de düşünerek bol bol mantı yaptık ve bir güzel yedik...

Gelelim tarife...

MALZEMELER: (5 Kişilik)
5 çay bardağı su
1 Yumurta
Tuz
Alabildiğine un

Harcı için:
350 gr. Kıyma
4 adet orta boy soğan
Karabiber,tuz

Üzeri için:
Tereyağ, kırmızı biber, pul biber, nane, maydanoz

YAPILIŞI:
Hamuru orta sertlikte yoğuruyoruz, 5 pazıya ayırıyoruz




Rulet ile karelere bölüyoruz. Her karenin ortasına fotoğraftaki kadar harçtan koyuyoruz, istediğimiz şekilde katlıyoruz.






Katladığımız mantıları unladığımız tepsiye birbirine temas ettirmeden sıralıyoruz. Hepsi bitince tuzlu kaynak suya atıyoruz pişmeye başlayınca hamurlar suyun üzerine çıkıyor.




Pişen hamurların üzerine tereyağ yakıyoruz isteğe göre pul biber, nane ve maydonoz ile süsleyip servis ediyoruz.





NOTLAR:

  •  1 çay bardağı suyu 1 kişi olarak hesaplıyorum ben. Bu ölçü fazla fazla yetiyor ve artıyor. Her 4-5 kişilik ölçüye 1 yumurta hesab ediyorum.
  • Katlamasını şu şekilde tarif edeyim: Kareyi muska şeklinde olacak gibi 2 ye katlayarak çaprazlamasına kapıyorum sonra tekrar karşı köşeleri arkadan birleştiriyorum. Biraz karışık anlattım fotoğraftan detaylı bakabilirsiniz. Katlama şekli sizin zevkinize kalmış.
  • Mantı varken makamına hürmetle yanında başka birşey yemeyiz :)

 AFİYET OLSUN...

2 yorum:

  1. Gönül Karaca Biçer22 Aralık 2011 23:33

    hilalcim maşallah diyeyim çok marifetlisin ve bu yolda ilerliyorsun:) biraz elini sür oralardan bana ellerine sağlık çok güzel görünüyor.bide şu karadenizlilierin kuymağına yada silora el atarsan sevinirim.kib canım öptüm

    YanıtlaSil
  2. Sağol canım...
    Silor benimde aklıma gelmişti, kuymakta iyi fikir :) Yakında paylaşırım onları da inşallah :) Önerilere herzaman açığım...

    YanıtlaSil